Tuesday, September 20, 2011

kerjaya VS amanah

aku bukan la seorang yang pandai berkata-kata.... aku seorang guru tadika....aku baru mula kerja..... ramai orang kata... kerjaya seorang guru tu amat mulia...... betul...aku x pernah sangkal...... tapi adakah aku mengambil ianya sebagai kerjaya ku atau amanah yang telah diberi oleh ibubapa murid-murid untuk aku mendidik anak-anak mereka sehingga berjaya..... kadang kala aku berfikir....layakkah aku menjadi seorang guru...sebab aku rasakan diriku ini tidak sesuai untuk menjadi guru..... ada sesetengah orang mungkin berfikir.....aku tidak mahu menjadi guru kerana gajinya yang rendah.....tp sebenarnya aku tak pernah berfikir sebegitu..cuma aku rasakan aku tidak sesuai menjadi guru...... aku cuba menjadi guru yang baik kerana ada seorang yang percaya pada diriku yang aku boleh menjadi seorang guru yang......iaitu ayah ku......aku pun berfikir....selalunya seorang ayah tidak akan menipu anaknya.....oleh itu aku ambil ianya sebagai cabaran yang perlu aku tempuh..... masih ada dalam persoalan dimindaku....adakah aku ambil ianya hanya sebagai kerjaya ku atau amanah yang telah diberi......

p/s: dalam kebingungan.....

No comments:

Post a Comment