Sunday, October 9, 2011

Kata....

kenapa kite sering berkata tentang orang.......orang ni x siap...orang ni lmbt buat...leceh la orang mcm nie....tapi ada x kite tgk diri kita nie......adkah kita ini orangnya yang siap sume kerja ontime..... x tinggal2....adakah diri kita ini orang nya lambat siapkan kerja yng diberi.....tpi kite x pernah tgk perihal itu pada diri kita.....tapi bila bab kata orang....bukan main kan.......saya x mengata sesiapa....siapa makan cili terasa pedasnya....... saya terasa pedasnya juga...sbb saya pun bukan orang yang sempurna.....dan adakala saya mengata juga.....cuma saya masih tengah belajar untuk mengawal supaya tidak mengata keburukan seseorang....saya masih dalam proses belajar.....

p/s: sebelum kita berkata tentang orang lain......cermin dahulu diri kita....kalau kita sudah betul2 sempurna...barula kita boleh berkata tentang orang lain.......tetapi didalam dunia yang ALLAH S.W.T cipta ini....adkah manusia yang sempurna....renung2kan lah.....=)

No comments:

Post a Comment